ارائه مطالب تا حد ممکن به صورت معنیدار
ارائه مطالب تا حد ممکن به صورت معنیدار و در ارتباط با موقعیتهای واقعی زندگی باشد. بر اساس اعتقاد و یافتههای روان شناسان، انگیزه واقعی انسانها در یادگیری، انگیزه درونی ایشان است. فهمیدن مطالب، انگیزه درونی آنان را تقویت خواهد کرد و سبب شوق یادگیری و کشف اطلاعات خواهد شد. به همین خاطر، هر اندازه مطالب معنی دارتر و منطقیتر باشند، کنجکاوی افراد را بیشتر تحریک میکنند. بر همین اساس، در کلاس درس نیز اگر معلم بتواند مطالب درسی را به صورت معنیدار و قابل درک ارائه دهد و آنها را با موقعیتهای واقعی زندگی ارتباط دهد، ، شوق و انگیزه یادگیری در دانشآموز افزایش خواهد یافت.
ادامه مطلب