بحث تهمت ها و تحريف ها در ايقان بحثي دامنه دار است که يک نمونه آن را در مورد قرآنکريم در قسمت قبلي به عرض شما رسانديم.اينک يک نمونه هم از اين نوع رفتار در ايقان رادر مورد کتاب عهد جديد (انجيل) که هم تهمت به عيسي عليه السلام است و هم تحريفمعنوي است مورد گفتگو قرار مي دهيم:بهاءاله در ص16 س6 مطلبي را از باب 24 انجيل متي با اين عبارت شروع و مورد بحث قرارمي دهد: "و اين است نغمات عيسي بن مريم که در رضوان ..."هدف او از طرح اين موضوع از انجيل اين است که عيسي با بشارات باب 24 متي علائمي رابراي آمدن حضرت محمد (ص) به حواريين خود ذکر نموده (مانند خسوف و کسوف وسقوطکواکب و تزلزل زمين و نزول آن طلعت موعود از آسمان در حالتي که سوار بر ابر است) اماچون حضرت محمد (ص)تشريف آوردند اين علائم انجام نشد لهذا نصاري ايمان نياوردند(درص52 س14 و 15 تصريح مي کند که اين علائم مربوط به آمدن پيامبر اکرم است) پس اگرسيد علي محمدباب هم آمد و همه علائم ظهور قائم (ع) واقع نشد مشکلي نيست و مثلواقع نشدن علائم انجيل اينجا هم بايد علائم را معنوي بگيريم و باب را بپذيريم !!********اين مورد هم ازجمله همان موارد کذب صريح و افترا ء بهاءاله است که بهخدا و انبيا بسته است زيرا به صريح همين باب 24 انجيل متي و به تصريح صحيح حضرتمسيح عليه السلام اين آيات بشارت به طلوع حضرت خاتم (ص)نيست بلکه بشارت به آمدنشخص شخيص وجوهر نفيس خود حضرت عيسي عليه السلام است که مطابقهمين باب 24 متي و با 21 لوقا و 13 مرقس در پاسخ حواريين که از حوادث آينده و علائمآمدن او و انقضاء عالم سوال کرده بودند مي فرمايد: "ملتفت باشيد کسي شما را به اسممن گمراه نکند بسياري به اسم من مي آيند و خلق را گمراه مي کنند ."سپس علائمي رابراي آمدن خودش در آخر الزمان به اسم "پسر انسان" (که اين لقب مخصوص خود عيسيعليه السلام در اناجيل است ) ذکر مي کند که بر ابرهاي آسمان نشسته مي آيد و از اينوقت کسي مطلع نمي شود مگر پدر من... " و شبيه اين عبارات در مورد رفتن و باز گشتنعيسي مکرر در اناجيل هست که ذکر آنها را به بعد مي گذاريم ومطلب بسيار روشن است وربطي به آمدن حضرت محمد (ص) که ميرزا حسينعلي گفته ندارد و اين تهمتي به اناجيل وحضرت عيسي است که نويسنده ايقان مر تکب شده است .جالب اينجاست پسر ايشان يعني عبد البها هم با پدر در انطباق باب 24 متي با پيامبر اکرم(ص) مخالف است و آن را در باره ظهور باب مي داند!او در کتاب مفاوضات تصريح کرده عبارت اصحاح 24 انجيل متي مربوط به زمان ظهور حضرتاعلي (يعني باب ) است و جالب تر آن است که شوقي نوه عبد البها با هردو مخالف شده واين عبارات انجيل را در قرن بديع مربوط به ظهور بهاءاله دانسته است !!حال بايد پرسيد پدر خلاف گفته يا پسر يا نوه يا هرسه آنها ؟!و صحيح آن است که هر سه (رهبر اول ودوم وسوم ) خلاف گفته و افترابه انجيل و عيسيزده اند ومطلب اناجيل نه در مورد آمدن پيامبر اکرم است نه باب و نه بها بلکه در مورد آمدنخود حضرت مسيح عليه السلام مي باشد و لا غير.
نظرات 0
شما هم میتوانید در این مورد نظر دهید