بهائيان معتقدند که با نزول کتاب مقدس، کتاب بيان نسخ شده است و در اين خصوص بيان مي دارند:
" لکن بهائيان کتاب اقدس را ناسخ کتاب بيان مي دانند..."
( گنجينهء حدود و احکام - صفحه 272- عبدالحميد اشراق خاوري- 128 بديع)
در حاليکه بهاء الله اظهار داشته:
" و لکن باين مقرّ که باختيار او کلّ کتب ناطق است نسبت دادهاند که احکام بيان را نسخ نموده الا لعنة اللّه علي القوم الظّالمين مع آنکه بنصّ بيان اين ظهور مختار بوده و خواهد بود و جميع بيان بذکر و ثنايش ناطق و بظهورش مبشّر..."
با توجه به مطالب فوق بهاء الله برخي مخالفانش را که به او "نسبت داده اند که احکام بيان را نسخ نموده " نفرين کرده است.( اقتدارات- صفحه 103)
بهائيان در ارتباط با مطالب فوق بيان مي دارند که :" حضرت بهالله مختار است اگر اراده فرمود احکام بيان را نسخ مي کنند. تا وقتي که اين آيات نازل شد هنوز نسخي در ميان نبوده که دشمنان لعنت شده اند بعداً با ظهور کتاب اقدس که احکام امر بهائي است همه احکام بيان نسخ شد."
در پاسخ به شبهه ي فوق بايستي بيان داشت که:
1- در قسمت اول کساني که به بهاء الله نسبت دادهاند که احکام بيان را نسخ نموده لعنت شده اند ? حال آيا عقلاني است که در آينده (با نزول اقدس) خود بهاء الله چنين کاري را انجام دهد و مشمول لعنت گردد؟
2- فرض بگيريم که ادعاي شما صحيح باشد. پس بايستي بپذيريم که حضرت بهاء الله قبل از ظهور کتاب اقدس ? سعي بر از بين بردن تمامي کتب غيربابي را داشتند(بايد به دستور باب کليه کتب علمي جهان در هر رشته به کلي از ين برده شود، جز کتبي که در ترويج امر او بنويسند ( بيان فارسي- صفحه 198) ) و ...
در همان اقتدارات ? بهاء الله بيان مي دارد:
" با اينکه کل ميدانند که باين ظهور اعظم ما نزّل في البيان ثابت و ظاهر و محقّق شده و اسم اللّه مرتفع گشته و آثار اللّه در شرق وغرب انتشار يافته و بيان فارسي مخصوصاً در اين ظهور امضا شده مع ذلک متّصلاً نوشته و مينويسند که بيانرا نسخ نمودهاند که شايد شبهه اي در قلوب القا شود و معبوديّت عجل محقّق گردد . "( اقتدارات-صفحه- 45)
با توجه به بيانات بهاء الله نتيجه مي شود که کتاب بيان نسخ نشده است و احکام آن بايستي اجرا شود.
نظرات 0
شما هم میتوانید در این مورد نظر دهید