يكي ديگر از دستورات باب و بهاء كه مورد توجه بايد قرار بگيرد. حرام كردن خوردن سير و پياز است. سير و پيازي كه در هيچ ديني حرام نبوده است و همه اطباء در خصوصيات آن كلماتي بيان كرده اند ولي باب و بهاء خوردن آن را نهي كرده اند چنانچه در بيان صفحه 21 از خلاصه احكام فارسي نقل مي كند «خوردن سير و پياز پخته يا خام حرام شده، و ترب و تره و هر آنچه بوي بد دارد نخوردنش اولي است» [1] و اين در حالتي است كه در قرآن طعامهاي حرام را مشخص نموده است و اسمي از اين گياهان برده نشده است چنانچه خداوند متعال در قرآن مي فرمايد: «خداوند محققا مردار و خون و گوشت خوك و آنچه بدون نام خدا كشته شود را بر شما حرام نموده است [2] .
اما آنها خلاف آيات قرآن حرام قرار دادند آنچه را خداوند حلال كرده است و خود را از صف مومنين خارج كرده اند چرا كه خداوند فرمودند:
«اي اهل ايمان طيباتي را كه خداوند بر شما حلال كرده حرام مگردانيد.» [3] .
اما بشنويد از فوائد پزشكي كه براي سير و پياز نقل مي كنند:
رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم فرمودند: «سير شفاي هفتاد درد است» [4] .
همچنين امام صادق عليه السلام فرمودند «بوسيله سير دردهاي خود را درمان كنيد اما با دهان بوناك به مسجد نرويد» [5] .
و همچنين ابوعبدالله جعفر بن محمد صلوات الله عليه و آله و سلم فرمودند: «پياز بخوريد زيرا در پياز سه حكمت سودمند نهفته است اول لثه ي آدميزاده را قوي مي كند دوم دهان را خوشبو مي كند سوم بر نيروي جنسي مي افزايد» [6] .
و همچنين فرمودند: «پياز خستگي را از بدن بردارد و اعصاب را استوار كند و ميل جنسي را زياد سازد و بيماري تب را شفا دهد» [7] اما بشنويد نظر پزشكان را در مورد اين دو گياه:
دكتر لاكوفسكي مي گويد: پياز در نبرد با بيماري جهان در برابر ده سرطان حريف توانائيست. [8] .
و همچنين دكتر (ريم فرانسوي) تحت عنوان خوشا به آنانكه سير مي خورند مي گويد: براي تقويت بدن و پيش گيري از بيماريهاي گوناگون سير انرژي بسزا دارد. [9] .
و همچنين بيان مي كنند كه سير در بهبود دردهائي همچون، سل ريوي، تنگي نفس، سياه سرفه، لتهاب معدي، زخم معده، تصفيه ي مجراي ادراري و حيض، كرمهاي نخ مانندي كه در امعاء كودكان بوجود مي آيد بسيار مفيد است.
همچنين در پيريهاي زودرس كه نتيجه فساد خون است و روماتيسم و بواسير اين گياه (سير) اثر شفابخش دارد.
اين مختصري از فوائد گياهاني (سير و پياز) بود كه قرآن آن را حرام نكرده است و همه اطبا براي آن خصوصياتي بيان كرده اند.
حال سوال من اين است كه چرا باب و بهاء حكم به تحرير خوردن چيزي مي دهند كه براي جسم انسان مفيد است و سبب از بين رفتن بيماريهاي مختلف مي شود و همچنين در هيچ ديني از آن نهي نشده است.
شما چگونه حكم مي كنيد؟ آيا مي شود پيرو خرافات اين افراد شد؟؟؟
--------------------------------------------------------------------------------
[1] محاكمه و بررسي باب و بهاء جلد 3 ص 238.
[2] بقره آيه 173.
[3] مائده آيه 87.
[4] طب الصادق ص 21.
[5] طب الصادق ص 21.
[6] طب الصادق ص 5.
[7] طب الصادق ص 21.
[8] طب الصادق ص 2.
[9] «طب الصادق ص 22«.
مؤلف: محمد حسين طغياني
نظرات 0
شما هم میتوانید در این مورد نظر دهید