از جمله حربههاي صهيونيسم براي بهبود وجه يهود در جهان و پيشبرد اهداف و تبليغ افکار و انديشههاي خود استيلا بر رسانههاست و اين نکتهاي است که متاسفانه بر خلاف ما مسلمانها، صهيونيستها از ديرباز به اهميت آن پي بردهاند، به عنوان مثال در سال 1879 وقتي اولين کنگره جهاني يهود در بازل سوئيس به رياست "تئودور هرتزل" برگزار گرديد، حضار بالاجماع بر اين نکته تاکيد کردند، تاسيس رژيم صهيونيستي جز با تبليغات و روشنگري صهيونيستي در رسانهها و بويژه مطبوعات امکان پذير نيست و اين امر مستلزم استيلاي يهود بر رسانههاي ارتباط جمعي جهان است.
بنابراين صهيونيستها از دير باز و پيش از تاسيس رژيم صهيونيستي به امر مهم تبليغات پيبرده بودند و پروتوکل دوازدهم "حاکمان صهيون" علاوه بر اين که بر نقش مهم رسانهها تاکيد ميکند، راهبردهايي جهت استيلا بر آنها نيز را ارائه ميدهد، به همين دليل هنوز چند سالي از صدور آن پروتوکلها و قطعنامهها نگذشته بود که ملاحظه مي کنيم، يهود بر اکثر رسانههاي ارتباط جمعي اروپا و آمريکا استيلا مييابند.
آمار و ارقام موجود نشان ميدهد، در انگليس يهود دهها روزنامه و مجله چاپ و منتشر ميکنند که در اين ميان بايد از روزنامه "تايمز" و "سان دي تايمز" و مجلاتي چون "سان" و "سيتي مگزين" ياد کرد.
هم چنين اين آمار و ارقام تاکيد ميکنند، در انگليس 15 روزنامه در اختيار صهيونيستها قرار دارد که با تيراژي بالغ بر 33 ميليون نسخه در روز هر آنچه را بخواهند به خوانندگان خود القا ميکنند.
اما در آمريکا روزانه 1759 روزنامه منتشر ميشود که 61 ميليون آمريکايي آن را مطالعه ميکنند و اين جداي از 668 هفته نامه است که روزهاي يکشنبه در اختيار خوانندگان آمريکايي قرار ميگيرد و بر اين خيل عظيم روزنامهها و مجلات حدود 1700 شرکت چاپ و نشر حکمروايي ميکند که از آن يهوديان است.
اما در عرصه رسانههاي ديداري (سينما و تلويزيون) استيلاي يهود بر اين رسانهها استيلايي شبه مطلق و کامل است و اکثر شرکتهاي توليد فيلم در اختيار يهوديان است
در فرانسه که جمعيت يهوديان آن به يک ميليون نفر هم بالغ نميشود، اکثر رسانههاي ارتباط جمعي بطور مستقيم يا غير مستقيم در اختيار يهود قرار دارد و تمامي آنها براي تحکيم و تثبيت جايگاه و افزايش نفوذ صهيونيسم فعاليت ميکنند.
و اين صرف نظر از استيلاي يهود بر آژانسهاي خبري مهم جهان مانند "رويتر" و "آسوشتيد پرس" و "هاواس" فرانسه است که اولي را "ژوليوس رويتر" يهودي و ما بقي را صهيونيستهايي همچون وي تاسيس کردند و تمام آنها از هر ترفندي براي تحقق اهدافشان بهره ميجويند که در اسلام ستيزي نمود پيدا مي کند.
رسانه
اما در عرصه رسانههاي ديداري (سينما و تلويزيون) استيلاي يهود بر اين رسانهها استيلايي شبه مطلق و کامل است و اکثر شرکتهاي توليد فيلم در اختيار يهوديان است، بگونهاي که آمار و ارقام موجود نشان ميدهند، بيش از 90 درصد افراد شاغل در عرصه سينماي آمريکا يهودي هستند و اين موضوع شبکههاي تلويزيوني اين کشور را نيز دربرميگيرد، اين يهوديان به صرف نفوذ در کشور آمريکا يا جهان غرب اکتفا نميکنند، بلکه به عناوين مختلف در کشورهاي اسلامي و عربي نفوذ کرده و برنامه پخش ميکنند تا ديدگاهها و افکار و انديشههاي خود را در جهان اسلام القا کنند.
استيلاي يهود بر رسانههاي جهان فقط به معناي تبليغ عليه اسلام و مسلمانان نيست، بلکه اين رسانهها تاثير بسزايي بر شکل گيري تصميمگيريهاي سياسي و سياست گذاريهاي کشورها نيز دارند و بسياري از مجريان امور در کشورهايي چون آمريکا و فرانسه و انگليس را يهودياني تشکيل ميدهند که با کمک اين رسانهها و تبليغات آنها به قدرت رسيدهاند، بنحوي که بايد گفت يهود استيلايي شبه کامل بر امور اين کشورها در تمام ابعاد سياسي و اقتصادي و اجتماعي دارند.
با اين اوصاف آيا نبايد پرسيد، مسلمانان جهان بر چند روزنامه و مجله بين المللي و شبکه تلويزيوني جهاني استيلا دارند، تا از طريق آنها بتوانند افکار و انديشههاي خود را تبليغ و به خواننده يا بيننده القا کنند، يا اين که چند مسلمان در آمريکا توسط تبليغات اين رسانهها به قدرت رسيدهاند و براي اهداف و منافع مسلمانان فعاليت ميکنند، تمام اينها نکاتي است که جاي تامل بسيار در جهان اسلام دارد.
قبس زعفراني/گروه جامعه و ارتباطات تبيان
تنظيم براي تبيان: عطاالله باباپور
نظرات 0
شما هم میتوانید در این مورد نظر دهید