تدبير ش 06
هويت اسلام سياسياسلامى كه امروز بيدارىِ آن را دنياى اسلام دارد احساس مىكند، اسلام فكر و انديشه و تعمق و حرف نو است؛ اسلامِ ارائهى راهحلهاى زندگى براى گشودن گروههاى زندگى بشريت است؛ نه اسلام متحجر، نه اسلام چشمبسته و نه اسلام دور از هرگونه آزاد فكرى؛ اين را مستكبران مي فهمند . 11/6/84
هر تصميمي را با معيار خدا بسنجيد
بايد دائم در ياد خدا بود. در هر تصميمى، در هر اقدامى، در هر حرفى كه مىزنيم ... در هر گزينشى كه مىكنيم، در هر جذبى، در هر دفعى، معيار خدايى را در نظر داشته باشيم. ملاك هم اين است كه هواى نفس و اغراض شخصى در كار نباشد. 8/6/84
طرح تحول براي تحقق مديريت اسلامي
اگر مىخواهيم حقيقتاً اسلامى شويم، بايد در نحوهى مديريتمان تحول ايجاد كنيم ... اين تحول در مديريت را چه كسى بايد انجام دهد؟ خود ما بايد انجام دهيم. اولين گام در تحول اين است كه رفتار خودمان، كيفيت كارمان، عزل و نصب خودمان، اِعمال مديريت خودمان، جذبهيى كه به خرج مىدهيم، انعطافى كه به خرج مىدهيم، برخوردى كه با طبقات مخاطب و درمراجعه به خودمان انجام مىدهيم، اسلامى باشد. 8/6/84
براي اهل خانواده ، وقت بيشتر بگذاريد
بايستي به خانواده هايتان توجه بيشتري بكنيد... بايد به خانواده ها برسيد. البته رسيدن به خانواده، معنايش ولخرجي و زياده روي و اسراف نيست... بلكه منظورم دل دادن به خانواده ، اهميت دادن به همسر و فرزندان است. به اين مسائل اهميت بدهيد و به اينها بپردازيد. براي اينها وقت صرف كنيد و وقت تعطيلي و فراغت خود را با آنها بگذرانيد. 23/6/84
تدبير ش 2
مشكلات و چرخه پيشرفت خود و سازمان را با نگرش اسلامي حل كنيد
ايران اسلامي به خود مي بالد كه راه رشد علمي و پيشرفت كشور و حل مشكلات را از راهها و آموزشهاي اسلامي پيگيري ميكند. و چنين واقعيتي موجب تشويق و الگو پذيري مسلمانان و احساس خطر جدي نظام سلطه جهاني شده است. 23/8/84
تدبير ش 3
بايد حركت و برنامه بسيج ، احياي حركت ائمه اطهار باشد
بين حركت امام صادق (عليهالصّلاةوالسّلام) و بهطور كلى حركت عمومى ائمهى هدى (عليهمالسّلام)، بخصوص نُه امامى كه از بعد از حادثهى عاشورا تا زمان غيبت حضرت ولىعصر (ارواحنا فداه) اين منصب را داشتند، با رفتار و هويت و حركت بسيجىِ امروز ملت ما، رابطهيى وجود دارد ... ائمهى اطهار (عليهمالسّلام) وظيفهى خود مىدانستند كه هم پايهى ارزشها و تفكر اسلامى را در ذهنيت جامعه مستحكم و عميق نمايند و هم سعى كنند كه بناى آن سلطنت پديد آمده و بناحق بر جاى نبوت نشسته را منهدم و ويران كنند و يك بناى حقيقى و صحيحى بهوجود بياورند. ائمه (عليهمالسّلام)، اين دو كار را مىكردند ... ائمه (عليهمالسّلام)، مبارزهى بسيار پُررنج و پُرتلاش و پُرمحتوا و فراگيرى را مىكردند؛ هم در زمينهى معنوى و فرهنگى؛ براى حفظ پايههاى اعتقاد اسلامى و جلوگيرى از انحرافى كه در جهت بناى حكومت سلطنتى ممكن بود بهوجود بيايد، كه بهوجود آمده بود؛ هم در جهت مبارزهى سياسى. 7/9/84
عقب افتادگي ما در هر بخش، به دليل عقب ماندن از حركت ائمه اطهار است
ما اگر در اين بيست و هفت سال توانستيم و در وسع و قدرت ما بود كه حركت خود را با همان نواخت و آهنگى كه ائمه (عليهمالسّلام) پيش مىرفتند، تنظيم بكنيم، امروز به قلههاى خيلى رفيعى رسيده بوديم منتها ما ضعيف و ناقص هستيم ... نواخت كار و آهنگ حركت ما ، آهنگي است كه از ضعف هاي ما سر چشمه مي گيرد. 7/9/84
نظرات 0
شما هم میتوانید در این مورد نظر دهید