تدبير ش56
ارتباط با بدنة دانشجويي و اساتيد ارزشي، زياد باشد
همة تشكلها ارتباطاتشان را با بدنة دانشجويي تقويت كنند. به نظر، من از بدنة دانشجويي غافل نشويد! حالا گفتند كه: اين اردوهاي ضيافت برگزار ميشود؛ خوب! اين خوب است؛ اينها يكي از همان راههاي ارتباط با بدنة دانشجويي است؛ ليكـن بـه نـظر مـن در همـة دورة سـال و در مناسبتهاي مختلف، ارتباط با بدنة دانشجويي و همچنين ارتباط با اساتيد ارزشي زياد باشد.6 6. ۸۹/۰۵/۳۱ بيانات در ديدار دانشجويان در يازدهمين روزماه رمضان
تدبير ش65
انحراف و عدول از ارزشهاي اسلامي و انقلابي و بيتقوايي در مقابل دشمن، به نام عقلگرايي
برادران و خواهران من! ملت عزيز ايران! اين مكتب [مكتب امام]، ما را در طول اين سي و دو سال از گردنههاي خطرناكي عبور داده است؛ سطح عزت ملي و شرافت بينالمللي ما را بالا آورده است. كشور به بركت پيمودن اين راه، در همان حدي كه رعايت كرده است، پيشرفت كرده است؛ به سمت آرمانهاي خود پيش رفته است. ما بايد رعايت كنيم؛ منتها همة جوانب را با هم. اگر كسي يا جرياني بخواهد به نام عقلگرايي، از ارزشهاي اسلامي و انقلابي عدول كند، اين انحراف است. اگر كسي بخواهد به وسيلة عقلگرايي، در مقابل دشمن بيتقوايي به خرج بدهد، وابستگي به وجود بياورد، اين انحراف است، اين خيانت است. آن عقلانيتي كه در مكتب امام بزرگوار ما هست، اقتضاء نميكند كه ما از خدعة دشمن غافل شويم؛ از كيد او غافل شويم، از نقشة عميق او غافل شويم؛ به او اعتماد كنيم؛ در مقابل او كوتاه بياييم. هرچه كه انسان در مقابل دشمن كوتاه بيايد، پشتوانة عظيم معنوي در درون كشور و درون ملت را از دست خواهد داد.6 6. ۹۰/۰۳/۱۴ بيانات در بيست و دومين سالگرد امام خميني
تدبير ش 67
تشكلها بايد بتوانند بر محيط دانشجويي اثرگذاري كنند
يك تـوصية ديگر مـا هـم ايـن اسـت كـه: تشكلهاي دانشجويي با هم همفكري و همكاري و همدلي نشان بدهند. حالا من نميخواهم يك چيزي را حتماً يك پيشنهاد قطعي بكنم، اما به نظر آدم ميرسد كه مثلاً يك مجمع هماهنگ كنندهاي بين اين تشكلها وجود داشته باشد تا تشكلها همجهت پيش بروند. البته جهتهاي كلي تقريباً با هم يكسان است؛ خوب است. نميخواهيم هم بگوييم كه اين تشكلها با مختصاتي كه هر كدام دارند، بايستي اين مختصات را همه يككاسه كنند؛ نه! تنوع و مختصات گوناگون در تشكلها هيچ ايرادي ندارد؛ منتها در جهتگيريها، در پيشرفت به سمت اهداف انقلاب، يك هماهنگي انجام بگيرد تا بتوانيد بر محيط دانشجويي اثرگذاري كنيد. تشكلها بايد بتوانند بر محيط دانشجويي اثرگذاري كنند. خوشبختانه محيط دانشجويي، محيط خوبي است. نه اينكه در محيط دانشجويي اشكال نيست، انحراف نيست، خطا نيست، لغزش نيست؛ كجا نيست؟! در مقدسترين مجموعهها و محيطها هم بالاخره انسان يك لغزشهايي سراغ دارد؛ يا مشاهده ميكند؛ اما مجموعاً محيط دانشجويي، محيط پرنشاط، پرتحرك و بر روي هم ديني و معتقد و پايبند به مباني به حساب ميآيد؛ اين چيز خيلي مغتنمي است. محيط دانشجويي ما اينجوري است؛ از اين بايد استفاده كرد. روي اين محيط بايـد تـأثيرگـذاري كـرد. بـايـد جهتگيريِ درست داد.8 8. 19/05/۹۰ بيانات در ديدار جمعي از دانشجويان
نظرات 0
شما هم میتوانید در این مورد نظر دهید