تدبير ش60
عدم تأثير تبليغات دشمنان در عظمت و درخشندگي بسيج
امروز، مجموعة بسيج عظيم مردمي، بسيج مستضعفـان در كشـور مـا يـك حقيقت روشـن و آشكار است. شما يك مجموعهاي هستيد از بوستان عظيم بسيج در كشور. اين بوستان را امام بزرگوار ما به وجود آورد و با كلمات خود و منش خود آن را آبياري كرد. اين نهالها بحمداللَّه روزبهروز بالندهتر و مثمرتر شده است. امروز بسيج در كشور ما يك حقيقت عظيم و غيرقابل انكار و بينظيري است. درست است كه تبليغات دشمنان و به تبع آنها مناديان طرفدار آنها در داخل كشور سعي ميكنند بسيج را كوچك كنند، تحقير كنند و به بسيج اهانت كنند؛ اينها به خود كلام خدا هم اهانت كردند، به خود پيغمبر هم اهانت كردند. چيـزي كـه در بـاطـن خـود داراي عظمـت و درخشندگي اسـت، بـا اهـانتِ اهـانتكنندگان و تهمتِ تهمتزنندگان نه كوچك ميشود، نه از درخشندگي آن كاسته ميشود.1 1. ۸۹/۰۹/۰۴ بيانات در جمع 110 هزار بسيج در روز عيد غدير
بسيج، بسيج دلهاست؛ دلها بايد در وسط ميدان و خطشكن باشند
شما دلتان متعلق به بسيج است. در دنيا احزاب وجود دارند، ممكن است احزاب پرشماري هم باشند - كه البته شمارگان و كميت يك مجموعة ميليوني به اين عظمت كه در بسيج وجود دارد، در هيچ حزبي در دنيا نظير ندارد - اما همان كميتهايي هم كه در احزاب هستند، جسم آنها، زبان آنها، تواناييهاي مادي آنها متعلق به حزب است؛ معلوم نيست دلها و ايمانهايشان متعلق به آن حزب يا آن مجموعه باشد. بسيج، بسيج دلهاست؛ بسيج جانهاست؛ بسيج عواطف است؛ بسيج اعتقادات و ايمانهاست؛ و همين است كه در روز سخت به كار يك ملت ميآيد. آن روزي كه ملتها دچار مشكلات شوند، آنجا جسمها فايدهاي ندارند؛ دلها بايد در وسط ميدان باشند، بايد خطشكن باشند. آنهايي كه خطشكني كردند، لـزومـاً جسـمهـاي نيـرومنـدي نـداشتند؛ دلهـا و ايمانهاي محكمي داشتند كه توانستند كوهها را بشكافند، راههاي دشوار را طي كنند، لغزشگاهها را پشت سر بگذارند و خود را به منزل برسانند. بسيج، يك چنين حقيقتي است؛ اين را بايد قدر بدانيم. اول، خود بسيجي بايد قدر بداند. همينطوري كه الآن در اين ميثاقنامه شنيديم و ايـن جـوانـان عـزيـز از زبـان بسيجيان بـه زبان آوردند، آنها خدا را حمد كردند، سپاس گزاشتند، براي اينكه در بسيج عضوند. حقيقتاً همين است؛ بايد خدا را شكرگزاري كرد كه توفيق بدهد انسان وارد يك چنين مجموعهاي بشود.1 1. ۸۹/۰۹/۰۴ بيانات در جمع 110 هزار بسيج در روز عيد غدير
اركان بسيجي بودن و لزوم تقويت آن
عزيزان بسيجي، ... اركان بسيجي بودن را در خودشان تقويت كنند. بسيجي بودن اركاني دارد. همة ما بايد اين اركان را روزبهروز در خودمان تقويت كنيم. جوانان عزيز! بارها گفتيم كه در درجة اول، روحية اخلاص و روحية بصيرت است. اين اخلاص و بصيرت روي هم اثر ميگذارند. هرچه بصيرت شما بيشتر باشد، شما را به اخلاص عمل نزديكتر ميكند. هرچه مخلصانهتر عمل كنيد، خداي متعال بصيرت شما را بيشتر ميكند. « اللّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُواْ يُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَي النُّوُرِ»؛ خدا ولي شماست. هرچه به خدا نزديكتر شويد، بصيرت شما بيشتر خواهد شد و حقايق را بيشتر ميبينيد. نور كه بود، انسان ميتواند واقعيات و حقايق را مشاهده كند. وقتي نور نباشد، انسان واقعيات را هم نميتواند ببيند؛ « وَالَّذِينَ كَفَرُواْ أَوْلِيَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَي الظُّلُمَاتِ ».( بقره 257) وقتي طغيان جلوِ چشم انسان را بگيرد، وقتي هواهاي نفس - كه طاغوت حقيقياند و در وجود خود ما بدتر از فرعونند - جلوِ چشم ما را بگيرند، وقتي جاهطلبيها و حسادتها و دنياطلبيهاو هواپرستيها و شهوترانيها جلوِ چشم ما را بگيرند، واقعيات را هم نميتوانيم مشاهده كنيم. ... اينها همه نتيجة امر و نهي همان فرعون دروني ماست، همان فيل مستِ هوا و هوس است كه شرع مقدس، چكشي از تقوا و ورع به دست مؤمن ميدهد كه بر سر اين فيل مست بكوبد و او را آرام كند. اگر توانستيم اين را در وجود خودمان آرام كنيم، آن وقت دنيا نوراني خواهد شد، همه چيز را ميبينيم، چشم ما ميبيند؛ اما وقتي هواپرستي باشد، نميبيند. شما كه بسيجي هستيد، جوان هستيد، دلهاي شما پاك است، نوراني است، با صفاي باطنِ خودتان ميتوانيد اين روحيه را، اين حالت را در خودتان تقويت كنيد. بسيجي باصفاست؛ نوراني است.1 1. ۸۹/۰۹/۰۴ بيانات در جمع 110 هزار بسيج در روز عيد غدير
بسيج، مجموعة منتظمِ سازمانيافتة هدفدار و بينظير
بسيج، امروز در كشور ما يك حقيقت عظيم و درخشنده است؛ نمونهاي هم ديگر ندارد. شما نگاه كنيـد! جنسيتهـاي مختلف، زن و مـرد، سنيـن مختلف، نـوجـوان و جـوان و ميـانسال و پيـر و كهنسال، اصناف مختلف، از دانشجو و طلبه و استاد دانشگاه و معلم مدرسه و دانشآموز و كارگر و كشاورز و بازاري و بقية اصناف گوناگون مؤمن در سرتاسر كشور، در بسيج عضويت دارند، شركت دارند؛ يعني هيچ مرزي از جهت صنفي وجود ندارد؛ هيچ مرز جنسيتي وجود ندارد؛ هيچ مرز قومي و زباني وجود ندارد. الآن در همين جمع، ترك و كرد و لر و فارس و بلوچ و بقية اقوام ايراني حضور دارند. در سرتاسر كشور هم همينجور است. بسيج يك مجموعة منتظمِ سازمانيافتة داراي هدف است؛ با اين گسترش و با اين تنوع و با اين كميت عظيم و با اين كيفيت ايماني كه در مجموعههاي گوناگون، انسان نظيرش را مشاهده نميكند.1 1. ۸۹/۰۹/۰۴ بيانات در جمع 110 هزار بسيج در روز عيد غدير
نظرات 0
شما هم میتوانید در این مورد نظر دهید