1- يك يا دوساعت از هفته را دور از خانواده و درگيري شغلي خود بگذرانيد .
2- سعي كنيد با به روز كردن مهارت هاي خود تغييرات شغلي را پيش بيني كنيد .
3- با جلب توجه ديگران به ارزش كاري كه انجام مي دهيد ، از شغل خود محافظت كنيد .
4- از برنامه هاي آموزشي استفاده كنيد تا بتوانيد در باره فرهنگ هاي كاري گوناگون و جديد مطالبي را بي اموزيد .
5- همكاران هم فكر را شناخته و براي سازش و تغييرات محيط كار از آنها كمك بگيريد .
6- وقتي فناوري جديدي را مي آموزيد ، استفاده از آن را آهسته شروع كنيد و كاملاً به مهارت خود مطمئن شويد .
7- سعي كنيد دفتر خود را كنار دفاتر ديگران قرار دهيد ، زيرا انزوا باعث ايجاد استرس مي شود .
8- براي يادگيري يك مهارت جديد ، براي مثال مهارتي مانند كار با كامپيوتر و ... هيچگاه دير نيست .
9- عوامل استرس زاي هر شغل جديد را پيش از پذيرفتن آن ارزيابي كنيد .
10- با تمام كاركنان بدون توجه به مقام و عنوانشان ، با احترام رفتار كنيد .
11- با همكاران خود به گونه اي رفتار كنيد كه نشانگر قدرداني شما از آنان باشد .
12- با همكار جديد خود غذا بخوريد تا رابطه كاري شما با او تسهيل شود .
13- براي ايجاد ارتباط بيشتر با همكاري كه نزديك به شما زندگي مي كند ، همسفر شويد .
14- هميشه در نظرها و افكار خود انعطاف داشته باشيد ، زيرا ممكن است تمام ماجرا را ندانيد .
15- نقش فعالي در بهبود كيفيت زندگي شغلي خود ايفا كنيد .
نظرات 0
شما هم میتوانید در این مورد نظر دهید