بر اساس اظهارات استاد برنامه ريزي درسي و تکنولوژي آموزشي دانشگاه علامه طباطبايي، پافشاري خانواده ها براي کسب نمره اي بيش ازتوان دانش آموزان تعادل ذهني آنان را به هم مي ريزد .دکتر" محرم آقازاده " درگفتگو با مهر افزود : استرس افراد معمولا داراي منشاءمشخصي است اما اضطراب منبع مشخصي ندارد و در شرايط امتحاني، دانش آموزان عباراتي مانند "نميدانم چرا دلم آشوب است " و ...را بر زبان مي آورند .
مشاور آموزشي يونسکو و يونيسف گفت : درنظام آموزشي حافظه مدار کشورمان دانش آموزان بر دانسته هاي خود تسلطي ندارند و اين در حاليست که دربيشتر سوالات امتحاني بر حفظيات آنان تاکيد مي شود و اين امر عدم تسلط آنان را به دنبال دارد .وي شيوه آزمون گرفتن را درمدارس ايراني نسبت به مدارس ساير نقاط دنيا نادرست عنوان کرد و افزود : اگر مشاهدات معلمان ازعملکرد دانش آموزان در طول سال تحصيلي پررنگ ترشود دغدغه هاي شب امتحان بسيار کم رنگ تر خواهد شد .
استاد برنامه ريزي درسي و تکنولوژي آموزشي دانشگاه علامه طباطبايي ، خانواده ها و رفتار آنان را از ديگر عوامل مهم اضطراب آفرين دانش آموزان عنوان کرد و افزود : پافشاري خانواده ها براي کسب نمره اي بيش ازتوان دانش آموزان تعادل ذهني افراد را به هم مي ريزد .آقازاده خاطرنشان ساخت : والدين بايد از فرزندان خود انتظارات منطقي داشته باشند و براي شناخت توانايي آنان زمان سپري کنند چون در غير اين صورت با فرزند خود دچار چالش خواهند شد .
استاد برنامه ريزي درسي و تکنولوژي آموزشي دانشگاه علامه طباطبايي افزود : بسياري از دانش آموزان منطق درست درس خواندن را نمي دانند وهمين موضوع بر يادگيري و تسلط نداشتن آنان دامن مي زند بنابراين معلمان و والدين بايد در رفع عوامل استرس زاي ذکر شده تلاش کنند .
نظرات 0
شما هم میتوانید در این مورد نظر دهید