سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام کرد: در پانزدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک (IOAA۲۰۲۲) تیم دانشآموزان جمهوری اسلامی ایران به ۹ مدال طلا و۱ مدال نقره دست یافتند.
به گزارش شفقنا از سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، در پانزدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک (IOAA۲۰۲۲) که درشهر کوتایسی گرجستان برگزار شد، تیم دانشآموزان جمهوری اسلامی ایران، مهدی استادمحمدی، سپهرسلامت، محمدمهدی عابدیان، فرهاد عزیزی سطری، سیدیوسف میریوسفی، سهند اسماعیلزاده، سهند اکرمیپور، آریا قنبری، آرسام مجد مدال طلا و علیرضا اعلایی هرهدشت به مدال نقره دست یافتند.
این تیم با سرپرستی دکتر مهدی خاکیان قمی، دکتر حسین حقی، امیرحسین امیری، هدی پور غلامی در قالب دو تیم در این مسابقات شرکت کرده بود که تیم ایران با کسب ۹ مدال طلا و۱ مدال نقره با اقتدار تمام، برای دومین بار مقام اول مسابقات را کسب کرد. در این دوره از مسابقات۲۵۰ دانش آموز از ۴۵ کشور شرکت کرده بودند.
سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ضمن تبریک به جامعه علمی کشور و خانوادههای این دانشآموزان این نتیجه را یکی از درخشانترین نتایج تاریخ المپیاد نجوم باشگاه دانشپژوهان جوان در سالهای گذشته دانست.
در مسابقات سال گذشته۲۰۲۱ که به صورت مجازی به میزبانی کلمبیا برگزار شد تیم کشورمان ۲طلا، ۵ نقره و ۲ برنز و۱ دیپلم افتخار کسب کرده بود.
همچنین در این دوره از مسابقات تیم های آمریکا، کانادا، کره جنوبی، هند، برزیل و تایلند بعد از تیم جمهوری اسلامی ایران در جایگاه بعدی قرار گرفتند.
تحصیل ۷۰۰۰ دانش آموز سمپادی در رشته علوم انسانی
سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام کرد: قریب به ۷۰۰۰ دانش آموز در رشته ادبیات و علوم انسانی در مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تحصیل میکنند.
در این جلسه که در محل ستاد مرکزی سمپاد تشکیل شد، پیرامون جایگاه و اهمیت رشته ادبیات و علوم انسانی در مدارس استعدادهای درخشان، ارائه راهکارهای مناسب جهت ترغیب دانشآموزان و خانوادهها نسبت به انتخاب این رشته و نیز اهمیت تجهیز کتابخانههای مدارس استعدادهای درخشان دارای رشته ادبیات و علوم انسانی با کتب تخصصی مربوط به این رشته بحث و تبادل نظر شد.
در این جلسه، مقرر گردید در گام اول لیستی از کتب تخصصی مورد تائید گروه آموزشی ادبیات و علوم انسانی سمپاد با هماهنگی و تایید سازمان تهیه و به تمامی دبیرستانهای دارای رشته ادبیات و علوم انسانی ارسال شود. این اقدام بخشی از سیاست توسعه و تجهیز کتابخانههای تخصصی رشته ادبیات و علوم انسانی مدارس استعدادهای درخشان محسوب میشود.
طراحی و پیشنهاد برنامههای ویژه با هدف تقویت رشته ادبیات و علوم انسانی و هدایت دانشآموزان پایه نهم مدارس سمپاد به این رشته دوره دوم متوسطه از سایر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد تبادل نظر قرار گرفت.
همچنین مقرر شد گروهی از کارآفرینان برتر رشته ادبیات و علوم انسانی طرحی را با هدف انتقال دانش و تجربه به دانشآموزان سمپاد ارائه نمایند.
نظرات 0
شما هم میتوانید در این مورد نظر دهید