آمارها بيانگر آن است که بيش ترين علل و عامل مستقيم و يا غير مستقيم در افزايش طلاق در ميان خانواده ها عدم تعامل سازنده و مفيد ميان زن و شوهر است.
زنان بر اين باورند که با اختيار شوهر توانسته اند به همه چيزهايي که مي خواستند دست يابند و ستون استوار بنياد خانواده را در اختيار گرفته و به سخني خرشان از پل گذشته است. در حالي که نگه داشت چيزي سخت تر از به دست آوردن آن است. مردان در دست زنان و يا در کنار ايشان همانند ماهي بسيار لغزنده هستند .
از اين رو، نمي توان از گريزپايي ايشان سخن نگفت و اميد داشت که همواره پاي بند خانه و خانواده باشند مگر آن که انگيزه هاي قوي و شديدي هم چون گذشته ايشان را در محيط خانواده حفظ کند.
در ريشه يابي طلاق همواره از مسايل جنسي به صراحت و يا کنايه سخن گفته شده است. مردان پيش از آن که به جا و مکان و غذا اهميت دهند، به مسايل جنسي اهميت مي دهند. از اين روست که گفته اند ريشه مشکلات خانوادگي را مي بايست در خلوت گاه ايشان جست. بر پايه آموزه هاي قرآني و فرمان الهي زنان و مردان مي بايست در شبانه روز سه وعده را خلوت کنند و در اين سه زمان حتي فرزندان نيز نبايد در اين خلوت گاه ايشان وارد شوند.
در اين سه خلوت زن مي بايست خود را به اشکال و اقسام بيارايد و از هر گونه آرايش و زينت بهره برد. جامه هاي خواب به تن کند و خود را به شکلي عريان کرده و به شوهر خويش نشان دهد. از بهترين و خوش بو ترين عطرها استفاده کند و از عشوه و کرشمه چيزي فرو نگذارد. در اين مدت خلوت با يک ديگر در باره مسايل خصوصي سخن بگويند و معاشقه نمايند. در باره مسايلي سخن نگويند که کدورت زا باشد و مشکلات بيرون از خلوتگاه را به درون خلوتگاه بکشاند. در اين خلوتگاه است که زن و شوهر در حريم کاملا خصوصي مي توانند يک ديگر را از نظر جسني به طور کامل ارضا و خشنود و راضي نمايند و بر اساس پاره اي روايات نمي بايست زن دير به خلوتگاه رود و با طولاني کردن نماز وقت شوهر را از ميان برد و يا هنگام ورود خود را آرايش نکند و زمينه هاي تحريک جنسي را از ميان بردارد.
به هر حال عرضه کردن زن به مرد در خلوتگاه و حريم کاملا خصوصي اصلي قرآني و حکمي الهي است که نمي توان از آن چشم پوشيد. از اين روست که گفته اند بسياري از مشکلات و درگيري هاي ميان زن و شوهر در طول روز ارتباط تنگاتنگي با خلوت گاه ايشان دارد.
هر گاه مسايل خلوتگاه حل شود، همه مشکلات ديگر و دعواها و نزاع هاي خانوادگي به خودي خود حل مي شود. اگر مردي در باره پوشش زن و يا غذا و نحوه بچه داري و مانند آن اشکالي مي گيرد، ريشه آن را مي بايست در جايگاه ديگر جست و اين گونه چيزها بهانه هايي بيش نيستند. البته اين بدان معنا نيست که عوامل ديگر را ناديده گرفت و بر مشکلات اقتصادي و تاثير آن چشم پوشيد. بلکه تاکيد بر اين جنبه حساس و اساسي در زندگي زناشويي است.
در اين حريم خصوصي، بچه ها و ديگر کسان حاضر در محيط خانواده نمي بايست وارد شوند. در دستورهاي قرآني و نبوي اين مساله بارها مورد تاکيد قرار گرفته است که زن و شوهر مي بايست از خوابگاه مستقل و مجزايي برخوردار باشند که زن و شوهر از هر حيث بتوانند آزادانه به معاشقه و رفتارهاي جنسي اقدام کنند. در محيط هاي غربي براي پدر و مادر خوابگاهي مستقل است و ديگران به هيچ وجه در طول شبانه و روز مگر با اجازه آنان نمي توانند وارد اين حريم مطلقا خصوصي شوند. آنان در اين بخش به طور کامل اسلامي وقرآني عمل مي کنند هر چند در امور ديگر غير قرآني و حتي ضد ديني (يهودي و مسيحي ) رفتارمي کنند، ولي اين گونه رفتار ايشان همان اسلامي است که در محيط شرقي و اسلامي از آن خبري نيست .
در حقيقت ما در شرق اسلام را داريم ولي در غرب مسلماني را مي توانيم بيابيم . اسلام شناسنامه اي موجب مي شود که دين به کناري برود و بسياري از آسيب هاي خانوادگي و حتي اجتماعي و نابهنجارهاي ايجاد شود. در شرق پدر و مادر در کنار فرزندان مي خوابند و از هيچ گونه امکانات جزيي براي معاشقه و رفتارهاي جنسي برخوردار نمي باشند. اين گونه است که بسياري از آسيب هاي خانوادگي و اجتماعي در کشور پديدار مي شود و آمار طلاق فزوني مي يابد.
نظرات 0
شما هم میتوانید در این مورد نظر دهید