حجت الاسلام علی قهرمانی با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به تاکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب و دیگر علما و بزرگان مبنی بر لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی، صدا و سیما به عنوان دانشگاه عمومی نمی تواند نسبت به این قضیه بی تفاوت و یا کم تفاوت باشد.
وی افزود: البته یکی از کارکردهای رسانه، سرگرمی سازی مخاطب است اما این مساله نباید باعث شود که برنامه های صدا و سیما به هر بهانه ای به دنبال جذب مخاطب باشد.
کارشناس و مدرس سواد رسانه ای همچنین گفت: گاهی اوقات احساس می شود که برخی برنامه ها و سریال ها تنها برای پرکردن آنتن و در نهایت جذب مخاطب ساخته شده و لذا در بعضی از آن ها شاهد اموری چون لهو و لعب و برخی محتواهای نه چندان مطلوب هستیم و حال آن که رسانه ملی در نظام جمهوری اسلامی، رسالتی برعهده دارد و باید بر اساس آن به وظیفه خود به درستی عمل کند.
وی بیان داشت: البته قبول داریم که در سال های اخیر، مشکلات مالی دست مدیران و برنامه سازان رسانه ملی را تا حدود زیادی بسته اما این ها نباید باعث شود که صدا و سیما از توجه به مقولاتی چون ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و تقویت جریان ارزش های دینی و نیز امور اخلاقی و تربیتی غافل شود.
نظرات 0
شما هم میتوانید در این مورد نظر دهید