بازي هاي گروهي نقش مهمي در سلامت و ارتقاي هوش كودكان دارد از اين رو ما در اين مقاله يكي از بازي هاي مشاركتي را به شما عزيزان معرفي مي كنيم تا فرزندي سالم و باهوش داشته باشيد.
هدف آموزشی: مشارکت، هماهنگی حرکات، حفظ تعادل و آشنایی با تفاوت های فردی یکدیگر
وسایل مورد نیاز: دوسطل آب و کاسه و فنجان و لیوان در اندازه های مختلف برای هر کودک
تعداد بازیکنان: گروه های کوچک
آرایش بازیکنان: به هر کودک یک ظرف بدهید. یک سطل را از آب پر کنید و سطل دیگر را که خالی است با فاصله چند متر دورتر قرار دهید.کودکان درکنار سطل پر از آب در صف می ایستند.
روش بازی:
1-کودکان ظروف خود را بررسی و با یکدیگر مقایسه می نمایند. آنها توجه می کنند که هر ظرف شکل و اندازه متفاوتی دارد.
2-کودکان دور سطل آب جمع می شوند و ظروف خود را پر می کنند.
3-وقتی ظرف هر یک پر شد، آن را به طرف سطل دیگر برده، آب را درون آن خالی می کنند و مراقب هستند که آب را روی زمین نریزند.
4-کودکان به طرف سطل پر از آب باز می گردند و سپس ظروف خود را پر و سپس درون سطل دوم می ریزند.
5-این کار تا زمانی که فرصت به پایان برسد ادامه می یابد. (بسته به قرار تعیین شده از قبل توسط مربی)
چند پیشنهاد:
1-مربی با کودکان در این مورد گفتگو می کند که هرکس توانایی ها و ظرفیت های متفاوتی دارد درست مانند ظرفیت های متفاوت کاسه، فنجان و یا لیوانی که در اختیار کودکان است.
2-سپس مربی به کودکان نشان می دهد که آنها چه مقدار آب درون سطل دوم جمع کرده اند. و از آنان پرسید که آیا کسی می تواند آبی را که خودش آورده و در سطل ریخته تشخیص دهد.
3-مربی می تواند توضیح دهد همان طور که آنها آب را از ظرف های خود در سطل دوم ترکیب کرده اند ما می توانیم استعداد ها و توانایی های متفاوت خود را برای رفاه همه مردم به کار بریم . به آنها کمک کنید مثال هایی در این زمینه بزنند.
نظرات 0
شما هم میتوانید در این مورد نظر دهید