هدف آموزشی: مشارکت، صرفه جویی در مصرف آب (مصرف بهینه آب)، حفاظت از محیط زیست
وسایل مورد نیاز: یک لیوان برای هر کودک، آب، چند گیاه
تعداد بازیکنان: حداقل 4 نفر
آرایش بازیکنان: کودکان به صف می ایستند. در یک طرف صف یک شیر آب وجود دارد و در طرف دیگر باغچه یا چند گیاه آپارتمانی
روش بازی:
1-مربی از کودکی که کنار شیر آب ایستاده است می خواهد که لیوان خود را از آب پر کند. کودک آب را داخل لیوان نفر بعدی می ریزد و به همین ترتیب تا کودکی که در انتهای صف کنار گیاه ایستاده است ادامه می یابد. کودکان باید مراقب باشند که آب را روی زمین نریزند.
2-کودکی که در انتهای صف ایستاده است آب را پای گلدان می ریزد.
3-کودکی که در انتهای صف ایستاده است به سر صف می رود و هر بار این کار تکرار می شود. به این ترتیب همه کودکان امکان پر کردن آب از شیر و آب دادن به گیاه را پیدا می کنند.
4-این کار تا جایی ادامه می یابد که گیاهان سیراب شوند.
چند پیشنهاد:
1-می توان از یک لیوان آب استفاده کرد و کودکان لیوان را دست به دست کنند تا نفر آخر آب را پای گیاه بریزد و به سر صف بیاید، لیوان را پر کند و به همین ترتیب ادامه یابد تا همه کودکان فرصت پر کردن لیوان از آب و آبیاری گیاه را بیابند.
2-برای پر کردن لیوان می توان از یک سطل آب استفاده کرد.
3-مربی توضیح می دهد که آب چقدر در زندگی ما اهمیت دارد و حیات همه چیز به آن بستگی دارد.
4-مربی از کودکان می خواهد که فکر کنند و هر یک بگویند اگر آب نباشد چه کار هایی را نمی توان انجام داد و نتیجه چیست.
5-کودکان در مورد لزوم صرفه جویی در مصرف آب و روش های ممکن آن گفتگوی فعال کنند. مثلا ممکن است بگویند: وقتی مسواک می زنیم شیر آب را باز نگذاریم بلکه از یک لیوان آب برای شستن دندان های خود استفاده کنیم. یا وقتی به حمام می رویم دوش را باز نگذاریم و آب را هدر ندهیم. و کار هایی که می توانیم در موارد زیر انجام دهیم: هنگام شستن ظروف/ شستن دست و صورت/ شستن ماشین و مانند آن.
نظرات 0
شما هم میتوانید در این مورد نظر دهید