گلبرگ 1: كدام رابطه؟
براي شناخت زشتي و زيبايي چهره و لباسمان به «آينه» نگاه ميكنيم.
زيبايي و زشتي اخلاق و خصلتها و عملهاي خود را در كدام آينه بنگريم؟
رابطهي ما با خودمان، رابطهي يك تاجر است با سرمايهاش، رابطهي يك كشاورز با زمين و زراعتش، رابطهي يك باغبان با گلها و درختهايش، رابطهي يك دانشآموز با درسها و نمرهها و كارنامهاش.
آيا سود ميبريم يا زيان، گل ميپروريم يا خار؟
ميروييم يا ميپژمريم؟
كارنامهي ما «قبولي» است يا «ردّ»؟
گلبرگ 2: حياي مريم
زنان خوب، ميراثدار عفاف فاطمه و حياي مريماند، دريغا كه بازيچهي هوس شوند و به ويروس گناه آلوده گردند.
دزدان ايمان و غارتگران شرف در كميناند و كوچه و خيابان، شكارگاه صيادان است.
گوهر عفت و نجابت، كم ارزشتر از طلا و پول و محصول باغ و وسايل خانه نيست.
كسي كه مراقبت سرمايههاي ارزشمند خود نباشد، اگر غارت شد و مورد دستبرد قرار گرفت، بايد خودش را ملامت كند.
گلبرگ 3: نيش نگاه مسموم
آنكه خود را در معرض ديد و تماشاي نگاههاي مسموم و چشمهاي ناپاك قرار دهد و به دلبري و جلوهگري بپردازد، هميشه برندهي اين بازي نيست!
روزهاي ندامت هم در پيش است.
هر كه خود را با سپر حجاب مصون نسازد، از زهر نگاهها و نيش پشههاي شهوت در امان نخواهد بود.
گاهي زهر و مسموميت اين نگاهها تا آخر عمر، در وجود انسان ميماند و هيچ پادزهري آن را درمان نميكند.
گلبرگ 4: پشت ديوار ندامت
آنكه «كودك عفاف» را جلوي صدها گرگ گرسنه ميبرد و به تماشا ميگذارد،
آنكه «يوسف زيبايي» را به چند سكه تقلبي و بدلي ميفروشد،
آنكه بدون «لباس تقوا» به صحنهي شعلهور گناه ميرود،
روزي هم پشت ديوار ندامت مينشيند و اشك ندامت بر دامن حسرت ميريزد،
سرانجام هم در آخرت، در آتش بيپروايي و بيتقوايي خود خواهد سوخت.
آيا ديدن اين همه طعمههاي تباه شده و پشيمان كافي نيست كه ديگران اين راه را دوباره تجربه نكنند؟!
گلبرگ 5: همسو و همسان با الگو
به خود ميباليم كه محبت زهرا عليها السلام در دل داريم و افتخار ما عشق به زينب كبري است.
اين محبت اهل بيت عليهم السلام بايد خود را در زواياي زندگي ما نشان دهد.
شباهت ما و اين دو الگو در چيست؟
اگر عفت و عبادت و حياي فاطمي و صبر و شجاعت و وفاي زينبي در ما نباشد، چگونه ثابت كنيم كه شيعهي زهرا و پيرو زينبيم؟ ... آيا ادعاي خالي را از ما ميپذيرند؟
بكوشيم با اسوههاي كرامت و نجابت همسو شويم.
گلبرگ 6: غنچههاي نجابت
عاقل آن است كه انديشه كند پايان را ...
از اول كه جامهي عفاف به زيبايي و كرامت آراسته است و سفيدي و شفافي عصمت را دارد، نبايد گذاشت چركابهي گناه و معصيت بر آن بپاشد.
از اول بايد مواظب بود كه پاي بيگانه به مزرعهي نجابت باز نشود و دست تجاوز به غنچهها و بوتههاي نورس عصمت نرسد.
وگرنه ... پس از لگدمال شدن گل وجود، اشك و فغان و ندامت بيثمر است و آب و آبروي رفته را برنميگرداند.
گلبرگ 7: سنگر مقاومت
وقتي حجاب، سلاح و سنگر باشد، زنان با حجاب هم مرزبانان عفاف و شرفند.
مهاجمان فرهنگي ميكوشند با تضعيف حجاب و ترويج عرياني، زنان و دختران جامعه را خلع سلاح كنند.
كسي كه از دشمن و شيوههاي هجوم او آگاه باشد، به اين خلع سلاح تن نميدهد!
گلبرگ 8: هنر پاك ماندن
چرا برخي از جوانان شرط «احتياط» را از دست ميدهند و خود را در معرض بارش تيرها و تركشهاي خطرناك قرار ميدهند؟
آيا اين همه افراد تركشخورده از نگاههاي مسموم و فلج شده از ارتباطهاي آلوده و شوم براي عبرت كافي نيست؟
هنرمند كسي است كه بتواند در فضاي آلوده، پاك و عفيف بماند وگرنه گناه و آلودگي كه هنر نيست و از همه كس برميآيد ...
گلبرگ 9: صحنههاي ضبط شده
آنان كه از بيحجابي و برهنگي و خودنمايي لذت ميبرند شايد فراموش كردهاند كه دستگاههاي دقيق خدا، اين صحنهها را ضبط و فيلمبرداري ميكند و فرداي قيامت مورد سؤال قرار خواهد داد.
آيا حاضريد فيلم تماسها و روابط شما در قيامت به نمايش عمومي درآيد و رسوايي به بار آورد؟
محكمهي الهي اسناد و مدارك فراوان از اعمال ما در اختيار دارد. براي آنها چه جوابي داريم؟
نظرات 0
شما هم میتوانید در این مورد نظر دهید