جوانی که با قدم هایش، با آرامش و طمأنینه اش، خواب را از سر تمام غفلت زاده های عالم پرانده و همه را خجالت زده ی رفتارش کرده است.
در روایت داریم که می فرماید: «إِنَّ مَنْ تَوَاضَعَ لِلَّهِ رَفَعَهُ اللَّهُ»(كافی، ج2، ص122) هرکه برای خدا تواضع کند، خدا به او عزت می دهد.
این چه عزت و نوری است که با یک عمل برای خدا همگان را به تسخیر خود در آورده است و این در حالی است که عده ای بودند و هستند که می خواسته اند و می خواهند از این موضوعات و آدم ها، از این عزّتمندی ها حرفی سخنی در میان نباشد و به طور کلی نور این روشنایی ها را خاموش کنند تا کسی از این نور بهره ای نبرد:
یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ یَأْبَى اللَّهُ إِلاَّ أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ كَرِهَ الْكَافِرُون " [سوره التوبه/32] "یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ" [سوره الصف/8]
كلمه" اطفاء" كه مصدر فعل" یطفئوا" است، به معناى خاموش كردن نور، و از بین بردن تابش آن است.
بله گروهی هستند که در تلاش برای خاموش کردن نور خداوند هستند به هر طریقی که بتوانند؛ فقط شکل و شمایل آن متغیر است؛ در زمان جاهلیت با زبان و نوشتار، مانند شعر بود و امروز با ابزار جدید.
در تلاشند بِأَفْوَاهِهِمْ با سخنان فاسد و مغرضانه ای که می زنند این نور هدایت و روشنایی را خاموش کنند؛ مصداق امروزی اش را می توانیم تکنولوژی و فضای مجازی؛ شبهات و هشتگ ها و کامنت هایی که گذاشته می شود نام برد.
عده ای هم با طرفداری از ظلم و اعلام نظرات ناعادلانه چون حکم اعدام یک فرد عدالت طلب، یا حمایت از حامیان کودک کشی و کشتار مسلمانان در راستای اطاعت از اربابان مستکبرشان، می خواهند که نوری از هدایت و روشنایی باقی نماند.
گروهی نیز با سکوت و چشم بستن بر رفتارهای ظلم مدار افراد قصد دارند كارى بكنند كه به وسیله آن كار نور خدا را خاموش كنند"[ مفردات راغب، ماده" طفئ"].
و لیكن خدا ایشان را به مقصدشان هدایت نمىكند، بلكه نور خود را تمام و دین خود را بر همه ادیان غلبه مىدهد.
عده ای فکر می کنند که نور خدا همچون نور یک شمع است که با یه حرکت و فوت خاموش می شود و اگر شبهه یا کامنتی را بگذارند نور خدا خاموش گشته، رابطه ها با خدا قطع مى شود.
ولى در پندار خود خطا كردند، چون دین، نور خدا است كه به هیچ وجه خاموشى نمىپذیرد، نه تنها خاموش نمى شود كه خدا تمامیت آن را اراده كرده، هر چند كه كافران و گروهی از این بابت ناراحت باشند.[ ترجمه المیزان، ج19، ص: 431]
نظرات 0
شما هم میتوانید در این مورد نظر دهید