اشاره به تمام عقايد و ادعاهاي بهائيها بحث زيادي را مي?طلبد، لکن به بيان برخي ازاحکام آنها اکتفا مي کنم:الف) لزوم تسلط براموال افراد غير بهائي
اينان معتقدند چنانچه بهائيت قدرت را به دست گيرد مي بايست تمام اموال غيربهائيها را مصادره بکنند!: «فلتاخذنَّ من لم يدخل في البيان? ...
اشاره به تمام عقايد و ادعاهاي بهائيها بحث زيادي را مي?طلبد، لکن به بيان برخي ازاحکام آنها اکتفا مي کنم:الف) لزوم تسلط براموال افراد غير بهائي
اينان معتقدند چنانچه بهائيت قدرت را به دست گيرد مي بايست تمام اموال غيربهائيها را مصادره بکنند!: «فلتاخذنَّ من لم يدخل في البيان? ما ينسب اليهم ثم ان آمنو لتردون الا في الارض التي انتم عليها لا تقدرون?» « اموال هرکس را که داخل بيان نشد (يعني پيرو بيان که کتاب علي محمد باب است) بگيريد اگر ايمان آوردند اموال آنها را برگردانيد اين حکم لازم الاجراء است جز در سرزميني که توان انجام اين کار را نداريد.اگر بابي شدند ،اموالشان را به ايشان پس دهيد اما اگر برمذهب خود باقي ماندند، اموالشان را بخوريد» ، نوش جانتان. البته اگر قدرت تصاحب اموال غير بهائيها را نداريد ، اشکالي ندارد ولي اگر توانستيد ، اموال انسانها بر شما مباح است? اين حکم در واقع يک چپاول عمومي است . اينها به گمان بهائيان احکام تابناکي است که براي نجات بشريت آمده است !
ب) نابودي تمام کتب بجز کتابهاي بابيها
«في حکم محو کل الکتب الا ما تنشيءُ في ذلک الامر» دربيان، حکم نابود کردن همه کتابها جز آنها که در امر بابيت نوشته شده آمده است. ?
علي محمد باب در کتاب خود "بيان "مي گويد: تمام کتابها بايد نابود شوند، کتب فيزيک ، شيمي، تاريخ، پزشکي، جامعه شناسي، وروان شناسي ، قرآن وآنچه مربوط به آن است ، تورات، انجيل وخلاصه تمامي کتب لازم است که از بين برود مگر کتابهاي بابيها وکتبي که راجع به "بيان" بحث کرده اند? انصافا حکم عجيبي است !
ج)اعتراض عليه حکومتها ممنوع است
«ليس لاحد ان يعترض علي الذين يحکمون علي العباد دعوالهم ماعندهم و توجهوا اِلي القلوب ?» هيچ کس حق انتقاد و اعتراض به حاکمان را ندارد آنها را به حال خود رها کنيد و توجه خود را به قلوب معطوف نمائيد.
معتقدند هيچ کس نبايد عليه حکومت اعتراضي کند. شاه هر غلطي کرد ، آزاد است. رضا شاه خائن هر تصميمي گرفت آزاد است . اساسا اعتراض به حکومت معنا ندارد. حکام هرچه دارند مال خودشان است. نفت ، گاز، طلا وکاخها همه مال خودشان است. شما چه کاري با آنها داريد. کاري به اين نداشته باشيد که چه بلائي به سر ثروت ملت مي?آيد. به شما ربطي ندارد که شاه خيانت بکند يا نه! کار شما اين نيست .شما فقط بايد متوجه دل خودتان باشيد...!!
اين باور در حقيقت نفي هرگونه ظلم ستيزي ،استکبار ستيزي، استقلال طلبي وفرياد عليه حکومتهاي جور است.
در فرهنگ اسلامي اعتراض به حاکمان فاسد به گونه اي است که مي?گويد: «افضل الجهاد کلمه عدل عند امام جائر» بالاترين و با فضيلت ترين جهادها اين است که در مقابل ستمکار سخن از عدالت بگويد. درحالي که اينها مي گويند حرفي نزنيد!!
د)تساوي زنان و مردان
مي گويند بهائيت طرفدار حقوق مساوي زن ومرد است. بي?ترديد اين سخن جز شعاري براي فريب نيست.
?- در مورد تساوي حقوق زن ومرد که آن را براي فريب افکار عمومي مطرح کرده اند، براي آگاهي به اين فريبها توجه به اين نمونه ها ضروري است. آنها معتقدند که تنها مرد است که مي?تواند وارث خانه مسکوني باشد و در مقابل زنها حق ندارند ارث ببرند وزنان را درخانه مسکوني سهم ونصيبي نيست. «قد جعلنا الدّار المسکونه والالبسه المخصوصه للذريه من الذُکران دون الاناث والورّاث وانه لهو المعطي الفيّاض ? »
?- فراتر از اين بهائيت نه تنها بين زن و مرد، مساوات را رعايت نکرده بلکه بين زن و زن نيز قائل به تبعيض شده است. «در کتاب اقدس آمده ? که «دامادي جز با مهر ? تحقق نپذيرد براي زنان شهري نوزده مثقال طلاي خالص و براي زنان روستائي نوزده مثقال نقره است و هر کس بيش از اين بخواهد نمي تواند بيش از نود و پنچ مثقال قرار دهد.»
اگر مساوات اين است پس آفرين بر تبعيض.
ه)ايجاد بدعت واحکام عجيب
?. بهايت بدعتي را ايجاد کرده که در تاريخ گاهشماري و تقويم بشريت بي سابقه است?
«ان عده الشهور تسعه احد شهرا في کتاب الله قد زُيِّنَ اولها بهذا الاسم المهيمن علي العالمين تعداد ماهها در کتاب خدا نوزده ماه و اول آن به اسم «مسلط بر جهانيان» است زينت يافته است ( يعني اسم بهاءالله) . ? »
چنان که مي دانيم در ميان تمام ملل و اديان دنيا، سال دوازده ماه است?ولي در بهايت (با وجودشعار وحدت خط و وحدت زبان) سال نوزده ماه است و هر ماه هم نوزده روز است? حتي نامگذاري ماهها هم عجيب است چنانچه اولين ماه خود را "بها" ناميده اند تقسيم سال به نوزده ماه در منطق کدام تاريخ بشري قابل قبول است؟ دليل انتخاب عدد نوزده هم اين بوده که اولين طرفداران اين فرقه به همراه خود باب، نوزده نفر بوده اند حتماً اگر سيصد و شست نفر را فريب داده بودند سال ??? ماه مي شد!
?. يکي ديگر از احکام ناب بهائيت اين است که هر بهائي در هر نوزده سال يک بار بايد تمام اسباب خانه اش را عوض کند «کتب عليکم تجديد اسباب البيت بعد انقضاء تسعه عشر سنه کذالک قضي الامر من لدن عليم خبير ?» بر شماواجب است هر نوزده سال همه وسائل خانه خود را نو کنيد اين چنين اين حکم از جانب خداي عليم و حکيم قطعي شده است.
?. همچنين معتقدند واجب است که ميّت را در بلور و يا سنگهاي قيمتي و محکم يا چوبهاي محکم دفن کنند و مي بايست همراه ميت انگشتر باشد.«قد حکم الله دفن الاموات في البلور و الاحجار??»
و) پرداخت جريمه مالي به جاي اجراي حد زنا :
بهائيت مي گويد: « قد حکم الله لکل زان و زانيه ديهً مسلَّمه الي بيت العدل و هي تسعه مثاقيل من الذهب و ان عادا مره اخري عودوا بضعف الجزا ??» اگر زن و مردي مرتکب زنا شدند و اين موضوع ثابت شد، مي بايست هر يک نه مثقال طلا به بيت العدل بپردازند. همين عمل آنها اگر تکرار شد، نه مثقال تبديل به هجده مثقال مي?شود!
به راستي با صدور چنين حکمي، انسانهاي متمول و مرفهين بي درد چه محدوديتي براي ارتکاب فحشا دارند؟ آيا با اين حکم مي توان به جنگ با فساد رفت؟ يا ميدان براي عياشي و فساد طبقات مرفه و پولدار جامعه فراهم مي?گردد؟!
طبيعي است پولدارها در هر ماه مرتکب چندين زنا خواهند شد و با يک چک ناقابل مشکل خود را حل مي?کنند. آيا اين حکم الهي است يا قانون منسوخ و شرم آور که از ذهن منجمد و پوسيده انساني جاهل صادر شده است؟ بايد صدورچنين احکامي را به اين افراد جاهل تبريک گفت!
ز) برخورد وحشيانه باانسان خطاکار:
«من احرق بيتاً متعمداً فاحرقوهُ و من قتل نفساً عامداً فاقتلوه خذوا سنن الله بأيادي القدره و الاقتدار ثُمَّ اترکوا سنن الجاهلين ??»
مي گويند: هر کس خانه اي را عمداً آتش بزند، با آتش او را بسوزانيد و هر کس شخصي را عمداً بکشد او را بکشيد. سنت هاي الهي را بگيريد با دستهاي پر قدرت و توانمند سنت هاي جاهلان را رها کنيد.
حال آنکه اسلام مي گويد اگر کسي مالي را تلف کرد تنها ضامن همان مال است مطابق با نظر اسلام اگر انساني خانه اي را آتش زد بايد کارشناس بررسي کند و جريمه تمام چيزهاي سوخته را برآورد کند و خطا کار نيز بايد تمام و کمال جريمه را بپردازد؛ حکمي منطبق با منطق عقلانيت و فطرت انساني.
اما بهائيت مي گويد ارزش يک انسان به اندازه يک خانه است و اموال و دارايي آن است شايدکل اموال خانه دو ميليون تومان هم نشود. گاهي به يک ميليون يا کمتر از آن هم نمي رسد. آيا منصفانه است که براي سوختن يک کولر و فرش کهنه و مقداري ظرف شکسته، انساني را آتش زد؟ عدل را ببينيد! يعني ارزش کالا از انسان بالاتر است؟! راستي چه احکام نجات بخشي؟!
ح) بيان محارم انسان:
« قد حرمت عليکم ازواج آبا ئکم، انا نستحيي ان تذکر حکم الغلمان ??» «همسران پدرانتان بر شما حرام شده است، از گفتن حکم هم جنس بازي خجالت مي?کشم.»
بهائيت در معرفي محارم انسان مي گويد: فقط همسر پدر بر شما حرام است و در مورد مادر، خواهر، خاله و عمه حکمي بيان نمي کند! جالب اينکه حسينعلي بها مي گويد: من از بيان حکم همجنس بازي خجالت مي کشم!
حال با مشاهده چنين احکام و عقايدي، جوان ما بايد هوشيار باشد که با مشتي شعار،اسلام عزيز و قرآن شريف و با عظمت خود را از دست ندهد. متاسفانه برخي جوانان ساده لوح و ناآگاه که هيچ ارتباطي با روحانيون، علما ومراکز ديني ندارند، سرنوشت خود را به دست اين جريانهاي فاسد مي?دهند.
ط) فقدان غيرت و حرمت ديني:
«في ان فرض لکل احد ان يتأهل ليبقي عنها من نفس يوحد الله ربها و لابدان يجتهد في ذلک و ان يظهر من احد هما ما يمنعهما عن ذلک حلٌ علي کل واحد باذن دونه لان ينظهر عنه الثمره و لا يجوز الاقتران لمن لايدخل في الدين و من کان مقترناً بنفس يجب عليه الافتراق اذا شاهد منه دون الايمان بالبيان. در اينکه واجب است هر کس که پيرو بيان است همسر انتخاب کند تا فرزندي که خدا را به يگانگي ياد کند باقي بماند و بايد جديت کامل هم نکايد اگر از يکي از آنها «زن و شوهر» براي فرزندار شدن مانعي آشکار شد مباح است براي بار دار شدن اقدام کند البته لازم است اين عمل بوسيله هم دين خود انجام پذيرد و اگر با غير پيرو دين خود آميزش کرد و معلوم شد که آئين ديگري دارد بر او لازم است هر چه زودتر از او جدا شود. ??»
بهائيت و آزادي
« انا نري بعض الناس اردوا الحريه و يفتخرون بها اولئک في جهل مبين ان الحريه تنتهي عواقبها الي الفتنه التي لا تخمد نارها کذلک يخبرکم المحص العليم مي نگريم که برخي در پي آزاديند و به آن افتخار مي کنند آنها در ناداني و جهلي آشکارند پايان آزاديخواهي جز فتنه اي که آتش آن خاموش نمي شود نخواهد بود اينچنين صداي احصاء کننده و آگاه شما را آگاه مي نمايد.?? »
در دوراني که مردم ايران يکصدا خواهان آزادي ورهايي از قيد استکبار بودند، اين فرقه اعلام کرد. آزادي درست نيست ،آزادي غلط است ،آزادي سر از آشوب در مي آورد مسلما آمريکا طرفدار چنين فرقه اي خواهد بود. فرقه اي که دربرابر چپاولها وزياده خواهيهاي آمريکا سکوت کرده وهرگونه اعتراضي را تعبير به آشوب مي کند و مي?گويد :داد نزن ،فرياد نزن ?? به شما جوانان ومخاطبين توصيه مي کنم که منابع وکتب مربوط به اين فرقه را مطالعه کنيد بهترين کتابي را که خود مشاهده کردم.
کتاب"محاکمه و بررسي تاريخ وعقايد باب وبهاء" تاليف علامه مصطفوي مي باشد. علامه که اخيرا فوت کرد دراين کتاب سه جلدي به طورمستند وبا استفاده از منابع اصلي بهائيت وبابيت به نقد آراءايشان پرداخته است. همچنين کتاب "بهائي چه مي گويد" تأليف مرحوم جواد تهراني نيز کتاب خوبي است.کتاب" امشي وحشرات بهائي " نوشته آقاي مرتضوي نيز کتاب کوچک و مناسبي در اين موضوع مي?باشد. اينها را فراهم کنيد و بخوانيد تا در جهت افشا و مقابله با عقايد باطل فرقه ضاله بهائيت، سطح معلومات شما افزايش يابد.
?. بيان کتاب محمد علي باب پيشواي بابيها و بهائيهاست
?. بيان ص ?? سطر ??
?. بيان (فارسي)، ص ???
? .اقدس، چاپ قديم، ص ?? و چاپ جديد، ص ??
? . اقدس قديم? جديد?? /
?. اقدس جديد، ص ?? /
?. در صورتي که تعبير قرآن از مهريه ، " صَدُقِه " است نه مهر: وآتواالنساء صَدُقاتِهِنَّ نِحلَه " نساء /? «يعني ريشه آن از صدق و صداقت است ونشانه راستگوئي واعتماد ميان زن ومرد مي باشد.» ثانيا قرآن بيان مي دارد که مرد مي بايست صداق را بعنوان نحله (به مفهوم هديه ) به زن بپردازد نه اينکه مهريه ضمانت ولزوم اجراي عقد ازدواج ميان زن و مرد باشد.
? . اقدس چاپ جديد ص ???
?. اقدس چاپ جديد ص ???
??. اقدس ص ???
??. اقدس چاپ جديد ص ??
??. اقدس چاپ جديد ص ??
??. اقدس جديد ص ???
??. بيان ص ???
??. اقدس چاپ جديد ص ??? قديم ص ??
??. اقدس ، چاپ قديم، ص ?? و چاپ جديد، ص ???
سيد رضا هاشمي نژاد
نظرات 0
شما هم میتوانید در این مورد نظر دهید