در خصوص رجعت حضرت مسيح ، عباس افندي بيان نموده:
" مقصود در نبوّات از ربّ الجنود و مسيح موعود ، جمال مبارک و حضرت اعلي است و بايد عقائد کل مرکوز بر اين نص صريح قاطع باشد."( منتخباتى از مكاتيب حضرت عبدالبهاء - جلد ?- صفحه ???)
طبق مدرک بالا، بهاء الله ربّ الجنود و سيد باب ، هم مسيح و هم مهدي خواهد بود ! همانطور که قادياني ها ، ميرزا غلام احمد قادياني را هم مسيح و هم مهدي مي دانند.
مسلماً اين مطلب را کسي نخواهد پذيرفت که سيد باب، هم از حضرت مريم زائيده شده باشد و هم از فاطمه بيگم! توجه بفرمائيد که قائم اسلام فرزند امام حسن عسکري و نرجس خاتون مي باشند.
از اينها گذشته از جمله وقايعي که به اتفاق شيعه و سني به هنگام ظهور مهدي رخ مي دهد ، نزول عيسي بن مريم از آسمان و اقتداي او در نماز جماعت به امام مهدي مي باشد.
(احتجاج - ترجمه جعفري- جلد1- صفحه 98)
بنابراين سيد باب هم امام جماعت هستند( به جاي مهدي) و هم م?موم( به جاي عيسي)!
جالب تر از همه اينکه نماز جماعت در آئين بابي و بهائي تحريم شده است ! در اين خصوص به کتب بيان فارسي- الباب التاسع من الواحد التاسع و اقدس - صفحه 12 رجوع فرمائيد.
ناگفته نماند که برخي همچون خانم هرست معتقد بودند که عبدالبهاء همان مسيح موعود و رجعت ثاني عيسي ناصري است!( ديانت بهائى آئين فراگير جهانى- صفحه ??)
از طرفي ديگر نصرت الله محمد حسينى (بهائي) در کتاب حضرت باب آورده:
"مراد اصلي از ظهور مجدّد حضرت مسيح حضرت بهاء الله اند."( حضرت باب- صفحه ??)
خلاصه آنچنان در اين باره عقيده بهائيه در هم پيچيده و گيج کننده است که فرجامي جز انکار دعاوي حضرات نخواهد داشت.
نويسنده: هومن رهنما
نظرات 0
شما هم میتوانید در این مورد نظر دهید