يکي از سخيف ترين اعتقادات بهائيت و بابيت اعتقاد به اله بودن باب و حسينعلي نوري است علي محمد باب ادعا کرده است که رفيع ترين مراتب حقيقت يعني الوهيت در او حلول کرده آن هم حلولي مادي و جسماني،اين اعتقاد بهائيت با مباني تمام اديان آسماني در تضاد مي باشد زيرا الوهيت مختص حضرت حق، پروردگار است و در اين مقام هيچ کس و هيچ چيز با او شريک نيست.
قريب به اتفاق فقهاء تعداد نجاسات را يازده[?] و برخي دوازده[?] مورد اعلام کرده اند، از جمله آنها که همه بالاتفاق آنرا ذکر کرده اند نجاست کافر[?] است،
کافر يعني کسيکه منکر خدا باشد و يا براي خداوند متعال شريک قائل باشد. و يا اينکه رسالت حضرت خاتم الانبياء محمد بن عبدالله ـ صلي الله عليه و آله ـ را قبول نداشته باشد و نيز به کسي کافر مي گويند که ضروري دين يعني، چيزي را مثل نماز و روزه که همة مسلمانان آنرا جزء دين اسلام مي دانند منکر شود.[?] فقهاء در اين زمينه به آية شريفة «انما المشرکون نجسٌ»[?] و روايات متعدد ديگري، از جمله اين روايت که از امام صادق ـ عليه? السلام ـ نقل شده است «من نصب ديناً غير دين المومنين(دين اسلام) فهو مشرک»[?] استناد مي کنند. و از فروعاتي که براي اين مسئله ذکر کرده اند اين است که تمام بدن کافر حتي مو و ناخن و رطوبتهاي او نجس است.[?]
حال که روشن شد چه کساني در فقه اسلام و شيعه نجس مي باشند به کنکاش در آثار بهائيان مي پردازيم تا از برخي عقايد آنها آگاه شويم بهائيت فرقه اي است که توسط حسنعلي نوري معروف به بهاء الله به وجود آمده است. قبل از آن به وسيله علي محمد باب که به پيروي از انديشه هاي شيخيه خود را رکن چهارم يا انسان کامل پنداشته بود، با بيت را به وجود آورده بود، وي در آغاز مدعي بود که باب امام زمان(عج) مي باشد ولي در نهايت ادعاي الوهيت نموده و اعلام نمود که بعداً کسي را به عنوان «من يظهره الله» خواهد فرستاد.
بعد از اعلام علي محمد، حسينعلي نوري مدعي شد که او همان کسي است که علي محمد باب وعده آمدن او را داده است. بعد از آن با ادعاي نسخ دين اسلام، نغمة ايجاد دين تازه سرداد و به دين سازي روي آورد.[?]
برخي از عقايد بهائيت از قرار زير مي باشد:
?. اعتقاد به الوهيت علي محمد باب و حسينعلي نوري يکي از سخيف ترين و غير معقول ترين اعتقادات بهائيت و بابيت اعتقاد به اله بودن باب و حسينعلي نوري است علي محمد باب ادعا کرده است که رفيع ترين مراتب حقيقت يعني الوهيت در او حلول کرده آن هم حلولي مادي و جسماني.[?] اين اعتقاد بهائيت با مباني تمام اديان آسماني در تضاد مي باشد زيرا در اديان آسماني الوهيت مختص حضرت حق، پروردگار و خالق جهان و جهانيان است و در اين مقام هيچ کس و هيچ چيز با او شريک نيست.
?? اعتقاد به مقام نبوت علي محمد و ميرزا حسينعلي بهائيان مي گويند: مقام قائم موعود به حکم برخي آيات قرآن کريم، مقام اصالت و نبوت است.[??] اما شيعه مي گويد: قائم موعود تابع قرآن مجيد و شريعت خاتم الانبياء محمد ـ صلّي الله عليه و آله ـ و مقام او مقام خلافت و وصايت و امامت است نه اصالت و نبوت.[??]
?. اعتقاد به قائم موعود بودن علي محمد باب و ميرزا حسينعلي بهائيان مي گويند: علي محمد و ميرزا حسينعلي موعود دين اسلام هستند و جميع انبياء بدان اشارت داده اندو علامات آن در کتابهاي آسماني ثبت است. اما شيعه مي گويد: موعود دين اسلام يکي قيامت کبري است و ديگري ظهور بقيةالله ارواحنا له الفداء که در قرن سوم هجري در سُرّ من رآه متولد شد، نام مادرش نرجس مي باشد.
?? اعتقاد به نسخ دين اسلام بهائيان مي گويند: مقام قائم موعود، مقام شارعيت است نه تابعيت،[??] و نيز مي گويند قائم در هنگام ظهورش حکم به نسخ دين اسلام مي کند و بتشريع شريعت جديدي غير از اسلام مي پردازد.[??]
اما شعيه مي گويد: قائم موعود، تابع قرآن مجيد و شريعت خاتم الانبياء محمد ـ صلي الله عليه و آله ـ و مجدد و محيي همان دين اسلام است و صاحب کتاب جديد و آورندة شريعت جديدي نيست.[??]
خلاصه آنکه بهائيان:
اولا:ً مدعي الوهيت باب و بهاء و منکر خاتميت نبي مکرم اسلام هستند،
ثانياً: منکر احکام ضروري دين مثل نماز، و روزه و… بوده و آنها را منسوخ مي دانند.
ثالثاً نه تنها منکر وجود نازنين حضرت بقية الله الاعظم هستند بلکه دشمن او مي باشند. در نتيجه مي توان گفت که علت نجاست آنان، کفر آنان مي باشد و ادله اي که به نجاست کفار و مشرکين دلالت دارند، آنها را نيز در بر مي گيرند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پي نوشت:
[?] . خميني، تحرير الوسيله، نجاسات، قم، اسماعيليان نجفي، ط دوم، ????هـ ق، ج?، صفحة ???، مسالة ?
[?] . رسالة توضيح المسائل با متن فتاوي آقاي بروجردي و حواشي آيات عظام، جاويدان و فراهاني، علميه، مسئلة ??، ص ???
[?] . محقق حلي، شرايع الاسلام، دارالاضواء، بيروت، ط دوم، ???? هـ، کتاب الطهاره، ج?، ص ???
[?] .رسالة توضيح المسائل مسئلة ???، ص ???
[?] .توبه/???
[?] . حر عاملي، وسائل الشيعه، الاحياء التراث، قم، ط اول، ???? هـ ق، ج ?، کتاب الطهاره، ابواب مقدمه عبادت، باب ?، ح ?، ص ??،.
[?] . رساله توضيح المسائل ???، ص ???
[?] . زاهداني، سيد سعيد زاهد، بهائيت در ايران، تهران، مرکز اسناد انقلاب اسلامي، ط دوم، ????، ص ???
[?] . عامر النجار، البهائية و جذورها البابية، دارالمنتخب العربي، ط اول، ???? هـ . ق، ص ???
[??] . بهائي چه مي گويد، جواد تهراني، ، مشهد، ط دوم، ????، ج ?، ص ??
[??] . همان،ص ???
[??] . همان، ص ??
[??] . همان، ص ???
[??] . همان ، ص??
نظرات 0
شما هم میتوانید در این مورد نظر دهید