يكي ديگر از احكام و دستوراتي كه بابيان و بهائيان به آن معتقدند و به آن عمل مي كنند دستور كشف حجاب مي باشد كه آنها قائلند حجاب امر ضروري نمي باشد و تنها يك عادت محسوب مي شود و عمل نكردن به آن ضرري به دين نمي زند.
مسيوئيكلا در كتاب مذاهب ملل ص 352 از قول اقدس نقل مي كند: «اين مسئله محقق است كه حجاب بيشتر بواسطه عادت معمول شده است نه بواسطه قانون، زنان پيغمبر نيز امر حجاب نداشتند، تا اينكه عربي بي ادبانه نزد پيغمبر آمد و خواست عايشه را از او بخرد، و بايد دانست كه حكم حجاب مخصوص است بزوجات مقدسه پيغمبر، ولي به هر حال اين عادت نظر بقدمتش محترم است، و اگر اين عادت بعكس جاري شود موجب اصلاح اخلاق فاسده شهرهاي ما خواهد شد» [1] .
و همچنين شوقي افندي جانشين دوم بهاء در لوح ايران و سائر صفحات شرق در سال 1342 قمري مي گويد: «به مرور ايام چون امر حجاب بتدريج و به حسب حكمت الهيه تخفيف يابد و از ميان رود نساء و رجال هر دو در انتخاب و عضويت محافل روحاني شريك و سهيم و معاون يكديگر گردند، همچو يوم فيروز مباركي خواهد رسيد، و اماء الرحمن در انجمن ياران ظهور و بروز عجيب نمايند» [2] اين كلمات بابيان و بهائيان در مورد كشف حجاب بود، حجابي كه طبق آيات و روايات بر هر مسلماني واجب است و در اديان گذشته نيز واجب بوده است.
چرا كه خداوند در قرآن كريم مي فرمايد: «اي پيامبر به زنان و دختران خود و زنان مومنان بگو كه خويشتن را به چادر فرو پوشند كه اين براي اينكه آنها شناخته شوند تا از تعرض و جسارت آزار نكشند بر آنان بسيار بهتر است و خدا آمرزنده و مهربان است» [3] .
و همچنين خداوند متعال مي فرمايد: «زنان را باكي نيست كه نزد پدران و فرزندان و برادران و برادرزادگان و خواهرزادگان و زنان مسلمان و كنيزان ملكي خود بي حجاب درآيند. از خدا بترسيد كه او بر همه چيز گواه است [4] اين دو آيه نشان دهنده اين است كه حجاب واجب است و مخصوص زنان پيامبر نبوده است بلكه همه مسلمانان مكلف به انجام آن مي باشند و در هيچ زمان و موقعيت و مكاني نسخ نمي شود. و حتي به قول علي محمد باب «حلال محمد حلال است تا روز قيامت و حرام او حرام است تا روز قيامت» [5] .
پس چطور بابيان و بهائيان قائلند كه مسئله حجاب عادتي بيش نيست و به مرور زمان از بين مي رود. حتي اگر عده اي بواسطه هواي نفس و پيروي افراد بي ديني به مانند باب و بهاء آن را كنار بگذارند.
چرا كه رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم فرمودند:
«در آخرالزمان از ميان امت من زناني خواهند آمد كه پوشش دارند اما برهنه اند و بر سرهايشان برآمدگي مانند كوهان شتر خراساني وجود دارد،... پس آنان را لعنت كنيد كه ملعونند» [6] .
همچنين بايد گفت حجاب در اديان گذشته مثل يهود و مسيح نيز بوده است و بهترين دليل براي مدعي ما حجاب زنان مسيحي يا يهودي است كه در سلك كشيشان درآمده اند و خود را پيروان دين مي دانند. اما براستي آيا حجاب سبب وقار و امنيت زنان نمي شود و بين آنها و زنان آلوده و معصيت كار فرق نمي گذارد بله چنين است چرا كه حتي زنان چين و ژاپن كه بعضا مسلمان هم نيستند به لباسهاي سنتي و پوشش دار رو آورده اند و مي گويند اين پوشش به ما وقار و امنيت مي دهد و ديگر به چشم، جنس و كالا، به ما نگاه نمي شود
آيا چنين نيست كه كشف حجاب موقعيت را براي هوسرانان مساعد مي كند و با سوء استفاده از آنها، سبب انهدام خانواده ها و كانون گرم خانواده ها مي شوند
پس چرا كسي كه ادعاي نبوت و امامت و خدائي دارد مردم را به چنين منجلابي دعوت مي كند؟ آيا اين خود دليل دروغگوئي آنها نيست؟؟؟
حجابي كه ويل دورانت در صفحه 30 جلد 12 تاريخ تمدن راجع به قوم يهود و قانون تلمود مي نويسد: «اگر زني به نقض قانون يهود مي پرداخت چنانكه مثلا بي آنكه چيزي بر سر داشت به ميان مردم مي رفت و يا در شارع عام نخ مي رشت يا بر هر سنخي از مردان درددل مي كرد يا صدايش آنقدر بلند بود كه چون در خانه اش تكلم مي نمود همسايگان مي توانستند سخنان او را بشنوند، در آن صورت مرد حق داشت بدون پرداخت مهريه او را طلاق دهد» [7] .
پس چرا عده اي قانون شكستند و مسئله حجاب را انكار كردند.
--------------------------------------------------------------------------------
[1] محاكمه و بررسي باب و بهاء جلد 3 ص 210.
[2] محاكمه و بررسي باب و بهاء جلد 3 ص 210.
[3] سوره نور آيه 59.
[4] نور آيه 55.
[5] صحيفه عدليه ص 5.
[6] بهشت اخلاق جلد 2 به نقل از صحيح مسلم.
[7] مسئله حجاب ص 19 از آيت ا.. مطهري.
نظرات 0
شما هم میتوانید در این مورد نظر دهید